Gigantul de comerț electronic Shopify s-a bucurat de un succes nemaiîntâlnit în acest an, mai ales după startul pandemiei de coronavirus. Prețul acțiunilor companiei a crescut cu 237% în 2020, Shopify devenind astfel cea mai valoroasă companie publică din Canada.
Fondată în anul 2006, compania Shopify este acum în profit și în continuare face eforturi să atragă cât mai multă valoarea din tranzacții, pe platforma sa. Începând din anul 2015, de la listarea ei pe bursă, prețul acțiunilor companiei a crescut 4.600%. Pe data de 29 iulie 2020, prețul acțiunilor Shopify a crescut cu 13%, valoarea lor fiind de 1.023 dolari.
În al doilea trimestru al anului 2020, venitul net al companiei canadiene era de 36 milioane de dolari, iar în anul 2019, în aceeași perioadă, pierderile înregistrate de Shopify erau de 28 milioane de dolari.
Shopify a încheiat în 2020 parteneriate cu Facebook și Pinterest, iar recent face echipă bună și cu PayPal și Walmart. Compania a adăugat și un alt partener american, Affirm Inc., pentru a valorifica creșterea cumpărăturilor online în timpul pandemiei, adăugând planuri de plată flexibile consumatorilor americani, fapt ce a intensificat concurența sa cu Amazon. Affirm Inc. a precizat că prin această alianță poate ajuta Shopify să atragă un număr mai mare de consumatori tineri ce vor să evite cardurile de credit cu taxe de dobândă mari.
Acum, prețul acțiunilor a ajuns la 1.053 dolari, iar unii investitorii, deși au fost entuziasmați de succesul companiei și de parteneriatele ei cu Facebook, Walmart și Affirm, se întreabă dacă prețul acțiunilor va mai crește și în 2021.
Craig Kirsner, actualul președinte Stuart Estate Planning Wealth Advisors și consilier în investiții Kiplinger, a precizat: „Cred 100% că acțiunile giganților precum Shopify și Zoom sunt prea scumpe. Ele se bazează pe nevoile lumii în acest moment și această nevoie va scădea odată ce trecem de coronavirus.„
Anumiți specialiști sunt de părere că această cotație la bursă, a celor de la Shopify, nu este sustenabilă, pentru că este un exemplu de afacere cu bariere limitate la intrare, ce atrage o mulțime de concurență.
În timp ce performanța acțiunilor Shopify este atractivă, investitorii ar trebui să ia în considerare creșterea concurenței, creșterea nerealistă a profiturilor implicate în evaluarea curentă și alți factori.
Shopify are un avantaj tehnologic prea mic, iar în viitor poate avea o perioadă dificilă de a-și proteja cota de piață de concurenții mai mari și de cei nou-apăruți. În prezent, Shopify s-ar putea poziționa ca o alternativă mai favorabilă comercianților față de Amazon, deci ar putea fi un concurent pentru acest lider mondial în domeniul e-commerce.
Acum, pandemia de coronavirus a accelerat schimbarea afacerilor online, a crescut cererea pe platforma Shopify. Această companie se află în poziția unică de a ajuta antreprenorii în acest peisaj, în care există o cerere foarte mare pentru comercianți și consumatori. Probabil că unii investitori sunt încă optimiști cu privire la acțiunile Shopify, deoarece, pandemia de coronavirus încă nu s-a terminat.
Adesea, investitorii se uită la piața de valori pentru că doresc să obțină câștiguri mari, pe termen scurt. Timingul însă este esențial în ecuația investițiilor la bursă, așa că începătorii nu trebuie să se precipite, pentru a nu suferi pierderi.
Pe piața bursieră, la fel ca și pe Forex, aproape totul depinde de strategia adoptată, iar abordarea pe termen scurt cu perspectiva câștigurilor imediate, ar putea da roade uneori, doar dacă se cumpără sau se vinde la momentul potrivit. Cei care optează pentru strategii de investiții pe termen mediu sau lung, trebuie să investească în acțiuni solide și sigure.
Înainte de a investi, este important ca doritorii să-și extindă mai întâi cunoștințele despre piața de valori sau Forex – în funcție de tipul de investiție vizat, să consulte părerile specialiștilor și să cunoască toate detaliile despre platformele de tranzacționare de încredere, cum este: https://www.trusted-broker-reviews.com/ro/forex-broker/. Întotdeauna, un investitor bine informat valorează cât doi!